gyIQ.hu Gyakran Ismételt Kérdések


Általános kérdések

Mi az a gyIQ.hu?

A közösségi tudástár következő generációja. Kérdések és válaszok minden mennyiségben. Témakörök szerint kérdezhetsz és/vagy válaszolhatsz amennyiben regisztráltál.

Mi az a "IQ számla"?

Az oldal használata során, minden felhasználó IQ pontokat kap a következő események után:

  • 100 IQ Regisztráció
  • 20 IQ Kérdés
  • 10 IQ Kérdéshez +kulcsszavak
  • 10 IQ Kérdéshez +kép
  • -50 IQ Kérdés törlés
  • 5 IQ Hozzászólás
  • 10 IQ Hozzászóláshoz +kép
  • -10 IQ Hozzászólás törlése (nem saját kérdés esetén)
  • 30 IQ Válasz elfogadás
Ezen összesített pontok alapján alakul ki a ranglista a felhasználók között. Az oldal felső menüjében található IQ számra kattintva megnézheted, hogy mely események után mennyi pontot gyűjtöttél.

A kérdések táblázatos listájában mit jelentenek az ikonok?

  • Kérdés
  • Felnőtt tartalmú kérdés
  • Elfogadott válasz
  • Elfogadott felnőtt tartalmú kérdés

Mit jelent, hogy öntisztuló tartalom?

Minden kérdést és választ értékelhetni lehet. Az értékelések főbb szintjei a következők:

  • Csúcs szuper!
  • Kiváló!
  • Egész jó!
  • Elmegy
  • Blahhh...
  • Kuka
Az Elmegy szinttől lefelé, vagyis a piros vonal alatt lévő szintekre értékelt kérdések, amelyekre 50-nél több szavazat érkezett, 3 hónap elteltével automatikusan törlésre kerülnek. Ezért is érdemes minden kérdést értékelni, hogy tényleg csak a legjobb és leghasználhatóbb kérdések és válaszok maradjanak meg.

Mit jelent a Troll Detector és a Troll Index?

A Troll Detector Algoritmus (TDA) a gyIQ.hu egyedi fejlesztése. A TDA feladata, hogy kiszűrje az olyan felhasználókat, akik a fölösleges és értelmetlen kérdéseikkel vagy hozzászólásaikkal rontják a gyIQ.hu oldal minőségét. A TDA-t folyamatosan fejlesztjük, törekedve a minél tökéletesebb és hatékonyabb működésre. A Troll felhasználók jelzésére - bejelentkezett állapotban - a kérdéseket és válaszokat adó felhasználó nevek melletti legördülő menüt használhatod. Itt kattints a Troll +1 menüpontra. A felhasználó információs oldalán, a Troll Index (TX) mutatja, hogy egy felhasználó a TDA alapján milyen besorolást kapott. Minél nagyobb ez a szám, annál valószínűbb, hogy Troll-al van dolgunk. A magas TX számú felhasználókat a rendszer indoklás nélkül kizárhatja. Ilyen esetben a felhasználó kérdései és válaszai is inaktiválásra kerülnek.

Hogyan jelezhetem ha bármi észrevételem van?

Mindenféle általános témában elérsz minket a Facebook oldalunkon, illetve konkrét kérdésekre vonatkozóan a következő lehetőségek állnak rendelkezésedre.
Minden kérdés oldalán találsz egy Szólj nekünk lenyíló menüt. Ebből a menüből a következőket tudod kiválasztani:

  • Sértő tartalom
  • Felnőtt tartalom
  • Nem ide illő tartalom
  • Egyéb észrevétel
Miután kiválasztottál egyet, a következő lépésben írd meg az észrevételedet, majd kattints az Észrevétel küldése gombra.

Felhasználóval kapcsolatos kérdések

Hogyan tudok regisztrálni?

Az oldal fejlécében található gyIQ.hu - Regisztráció-ra kattintva a regisztrációs űrlapot kitöltve, majd az aktiváló linket megnyitva tudod érvényesíteni a regisztrációdat. Az aktiváló linket a regisztrációnál megadott email címedre küldjük ki.

Hogyan törölhetem a felhasználómat?

Az Admin / Regisztrációs adataim menüpontra kattintva, a Személyes adatok oldal alján válaszd ki a Felhasználó törlése... opciót, majd a megjelenő Igen törlöm gombra kattintva törlésre kerül a regisztrációd. Fontos tudni, hogy a kérdések és válaszok konzisztens állapotának megtartása érdekében az általad feladott kérdések és válaszok nem kerülnek törlésre. Továbbá a felhasználód értékelései is elérhetőek maradnak annyi különbséggel, hogy a Felhasználó státusza inaktív lesz.

Kérdések és válaszok feladásához kapcsolódó kérdések

Hogyan tudok új kérdést feladni?

Az oldal fejlécében található Új kérdés-re kattintva. Új kérdés feladásakor a következő adatokat szükséges megadni illetve kitölteni:

  • Kérdés szövege. (kötelező) A feltett kérdés szövege. Minimum 10, maximum 250 karakter. A Gyors szöveg... megadásával spórolhatsz a gépeléssel.
  • Kérdéshez tartozó URL. (opcionális) A feltett kérdéshez megadhatsz egy URL-t is, amennyiben ez segíti a kérdésed megválaszolását. Maximum 1000 karakter hosszúságú URL adható meg. Az URL-nek a http:// vagy https:// -el kell hogy kezdődjön, továbbá az URL-ben nem lehet szóköz.
  • A kérdés megadása után, a rendszer megpróbál egy vagy több kategóriát ajánlani a feltett kérdéshez. Egy ajánlott kategória kiválasztásához kattints rá a kategória nevére. Amennyiben nincs ajánlott kategória, vagy Te szeretnéd megadni kézzel, akkor válaszd ki a Kategória kiválasztása lapot.

    Fontos tudni, hogy a kategória kiválasztásának kiértékelési sorrendje a következő: 1. Utoljára használt, 2. Kategória választás, 3. Kategória ajánló.
  • Főkategória kiválasztása. (kötelező)
  • Alkategória kiválasztása. (kötelező)
  • Kép megadása. (opcionális) Maximum 2db kép tölthető fel egy kérdéshez. A kép formátuma "jpg", "gif" vagy "png" lehet. Mérete maximum 10MB.
  • Kulcsszavak megadása. (opcionális) Maximum 100 karakter adható meg.
  • Felnőtt tartalom-e. (kötelező) Fontos, hogy felnőtt tartalom esetén jelezd a kapcsolóval!

Mit jelent a villámkérdés feladása?

Ha be vagy jelentkezve, akkor minden alkategória oldalának a tetején találsz egy Villámkérdés feladása ebbe a kategóriába beviteli mezőt. Itt máris felvihetsz egy új kérdést. A különbség annyi a normál kérdésfeladáshoz képest, hogy itt nem tudsz képet, illetve kulcsszavakat hozzáadni a kérdéshez.

Hogyan tudom módosítani a kérdésemet?

Minden saját kérdésedet addig módosíthatod, amíg valaki más hozzá nem szólt a feltett kérdéshez, illetve le nem jár a feladás idejétől számított +120 perc. Módosításhoz nyisd meg a kérdés lapját, majd kattints a kérdés szövegére. A szerkesztés befejezéséhez kattints ki a kérdés szövegéből. Amennyiben URL-t is megadtál a kérdés feladása során, akkor egyszerűen csak írd át majd kattints az URL Mentés gombra. Amennyiben törölni szeretnéd a teljes URL-t, akkor kattints a lenyíló menüben az URL Törlés menüpontra.

Hogyan tudom utólag módosítani a felnőtt tartalom jelzését?

Minden saját kérdésedet addig szerkesztheted, amíg valaki más hozzá nem szólt a feltett kérdéshez, illetve le nem jár a feladás idejétől számított +120 perc. A kérdés felnőtt státuszát átállítani a kérdés szövege fölött található Felnőtt tartalom gombbal lehet. Ugyan itt vissza is vonhatod a felnőtt tartalom jelzését a Nem felnőtt tartalom gombbal.

Hogyan tudok válaszolni egy kérdésre?

Ha be vagy jelentkezve, akkor minden kérdés oldalának az alján találsz egy Írd ide a hozzászólásodat beviteli mezőt. A hozzászólás hossza minimum 3, maximum 4000 karakter lehet. Sőt még egy képet is csatolhatsz a válaszodhoz. További információt ezzel kapcsolatban a Képet is feltölthetek a válaszomhoz? résznél olvashatsz. Minden válaszhoz egy URL-t is megadhatsz. Ennek a megadására ugyan azok a formai előírások érvényesek, mint a Hogyan tudok új kérdést feladni? leírásánál olvashatsz.

Privát üzenetet is küldhetek?

Igen. A privát üzenet küldése ugyan úgy működik mint a publikus üzenet küldése, annyi kiegészítéssel, hogy a Privát hozzászólást írok kapcsolót át kell állítani. Ezek után két eset lehetséges:
1. Másnak a kérdésére írsz privát üzenetet. Ebben az esetben csak a kérdés feladója láthatja az üzenetedet.
2. Saját kérdéshez írsz privát üzenetet. Ilyenkor ha már mások írtak választ a kérdésedhez, akkor kiválaszthatod, hogy kinek küldesz privát üzenetet. Ilyenkor mindegyik felhasználó láthatja az üzenetedet akiket megadtál ebből a listából.

Képet is feltölthetek a kérdésemhez?

Igen. A Hogyan tudok új kérdést feladni? résznél olvasható további információ a képek feltöltésére vonatkozóan.

Képet is feltölthetek a válaszomhoz?

Igen. Egy darab képet lehet feltölteni egy válaszhoz. A feltöltendő fájl tulajdonságai megegyeznek a Hogyan tudok új kérdést feladni? résznél olvasható információkkal.

Hogyan értesülhetek arról, ha valaki válaszolt a feltett kérdésemre?

A hozzászólások értesítésére a következő lehetőségeid vannak:

  • Válaszd ki az Admin / Regisztrációs adataim menüpontot.
  • A választó-füleken (Tab-okon) válaszd az Üzenetek/Értesítések fület. Kövesd az itt található lépéseket.
  • 1. Válaszd ki melyik értesítési kört szeretnéd beállítani.
    Két beállítási lehetőség van. Az egyik a saját kérdéseidre érkező válaszok értesítése, továbbá a figyelőben lévő kérdésekre érkező válaszok értesítése.
  • 2. Válaszd ki az értesítés típusát. Itt a következő opciókat választhatod,
    • a, Összesített értesítő naponta 1x
      Az 1-es pontban kiválasztott értesítési körbe tartozó válaszokról minden nap egy email küldünk amiben összesítve lesznek az érintett kérdések.
    • b, Összesített értesítő hetente 1x
      Ügyan úgy küldjük az összesített értesítőt mint az előzőekben, annyi különbséggel, hogy itt Te megadhatod, hogy hetente melyik nap küldjük számodra ki az értesítő emailt.
    • c, Összesített értesítő havonta 1x
      Ebben az esetben pedig egy hónapra nézve megadhatsz egy napot, hogy hányadikán küldjük ki számodra az összegzett értesítést.
    • d, Nincs értesítés
      Ezzel a beállítással kikapcsolhatod az értesítéseket.
  • Az Értesítés beállítások mentése gombra kattintva mentheted el a beállításokat.

  • A rendszer automatikusan is be tudja állítani az értesítéseket számodra a következő esetekben:
    Amikor egy kérdést beteszel a figyelőbe,
    Amikor új hozzászólás esetén bejelölöd az Értesítést szeretnék kapni a válaszokról ennél a kérdésnél. opciót.

Hol tudom megnézni a saját kérdéseimet?

Az Admin / Saját kérdéseim menüpont alatt.

Hogyan tudom elérni azokat a kérdéseket, amelyekhez írtam válaszokat?

Az Admin / Saját válaszaim menüpont alatt.

Mit jelent az ha le van zárva egy kérdés?

Annyit jelent, hogy a kérdés feladója elfogadott egy választ a kérdésére. Innentől kezdve már nem lehet új válaszokat írni az adott kérdéshez. Azonban továbbra is lehetőség van értékelni a kérdést!

Hogyan tudom a saját kérdésemnél megjelölni azt a hozzászólást, amit elfogadok válaszként?

Saját kérdés esetén, amennyiben be vagy jelentkezve, minden válasznál megjelenik egy Választ elfogadom... gomb. Erre kattintva egy megerősítés után elfogadhatod a választ. Ezzel a lépéssel a kérdésed úgymond lezárul. Az gyIQ.hu oldalon a továbbiakban is elérhető lesz, azonban hozzászólni már nem lehet.

Hogyan tudom módosítani a válaszomat?

Minden saját válaszodat ami időben legutolsó a válaszok között, a feladás idejétől kezdve +20 percen belül módosíthatod. Ehhez csak kattints a válasz szövegére. A szerkesztés befejezéséhez kattints ki a válasz szövegéből. Amennyiben URL-t is megadtál a válaszodhoz, akkor azt ugyan úgy tudod szerkeszteni mint ahogy a Hogyan tudom módosítani a kérdésemet? kérdésnél le van írva.

Hogyan tudom törölni a válaszomat?

Csak olyan választ törölhetsz, amelyet Te adtál fel, és ezen belül is csak akkor ha a Te válaszod az utolsó az adott kérdéshez tartozó válaszok listájában. Ezt a választ a válasz leírása alatt megjelenő Hozzászólás törlése gombbal tudod törölni.

Hogyan tudom törölni a kérdésemet?

Minden saját kérdésedet addig törölheted, amíg valaki más hozzá nem szólt a feltett kérdéshez, illetve le nem jár a feladás idejétől számított +120 perc. A kérdést törölni a kérdés szövege fölött található Törlöm a kérdést gombbal lehet. Ha ezen időn túl szeretnéd törölni a kérdést, akkor az Admin / Saját kérdéseim menüpont alatt nyisd meg a törlendő kérdést, majd a Szólj nekünk lenyíló menüben válaszd ki a Kérdés törlése opciót. A következő oldalon meg kell indokolni, hogy miért szeretnéd törölni a kérdést. Moderátoraink megvizsgálják a kérésedet, majd az elbírálás függvényében törlik a kérdést.

Hogyan tudok egy vagy több kérdést lementeni magamnak, hogy később is gyorsan megtaláljam?

Minden olyan kérdés oldalán, ami nem a Te kérdésed, megjelenik egy Figyelőbe feliratú gomb. Erre kattintva bekerül a saját figyelő listádba a kérdés. Ezt a listát elérheted ugyanezen gomb jobb szélén lenyitható almenü Figyelt kérdéseim opciójára kattintva, vagy bejelentkezett állapotban bármikor az Admin / Figyelt kérdéseim menüpont alatt.

Hogyan tudom a Figyelőből törölni a figyelt kérdéseket?

Az Admin / Figyelt kérdéseim oldalon megjelenő listában a kérdés sorában lévő Törlés gombra kattintva.

Szakértői kérdések

Én is lehetek szakértő?

Igen. Bárki lehet szakértő! Ehhez csak annyit kell tenned, hogy az Admin / Regisztrációs adataim / Szakértői beállítások menüpont alatt kitöltöd a "Magamról" című részt, majd a Leírás mentése gombra kattintva elmented. Ettől kezdve az adatlapodon megjelenik ez a leírás amit megadtál és így a regisztrált felhasználók feladhatnak neked kérdéseket.

Miért jó megadni a szakértői kategóriákat?

A közösségi tudástár legfőbb feladata, hogy információt, tudást és tapasztalatot oszthassunk meg másokkal egy nagy közösségen belül. Akkor érhetjük el a legjobb eredményt a tudásátadásban, ha célzottan az adott témakört jól ismerő válaszolókhoz jut el a kérdésünk. Ennek az elősegítésére hoztuk létre a Szakértői beállítások oldalt az Admin / Regisztrációs adataim / Szakértői beállítások menüpont alatt. Itt, az oldalon megtalálható minden egyes fő kategóriához beállíthatod, hogy szakértője vagy-e a témának vagy nem. Ez azért lesz kényelmes számodra, mert így egy külön menüpont alatt, az Admin / Szakértői kérdések oldalon egy helyen megtalálod a kategória összes kérdését! És természetesen a kérdező is pontosabb információt fog kapni ha Te, mint egy szakértő válaszolsz neki.

Mit tegyek ha már nem szeretnék szakértő lenni az oldalon?

Ehhez egyszerűen csak töröld ki a bemutatkozó leírást magadról az Admin / Regisztrációs adataim / Szakértői beállítások menüpont alatt. Majd kattints a Leírás mentése gombra.

Értékeléssel kapcsolatos kérdések

Hogyan értékelhetem mások kérdéseit vagy válaszait?

Minden kérdést és választ értékelhetsz 1x egy IP címről. Amennyiben változtatnál a leadott értékeléseden, egyszerűen töröld az adott értékelésedet a csillagok előtt található Törlés ikonnal, majd a csillagok beállításával ismét értékelheted a kérdést vagy választ. Naponta maximum 10 kérdés és 10 válasz értékelhető.

Kik értékelhetik a kérdéseimet vagy válaszaimat?

Bárki aki az oldalt használja. Még azok is akik nem regisztráltak. De csak egy értékelést adhat le egy IP címről.

Hol találom a kérdéseimre és válaszaimra leadott értékeléseket?

Az Admin / Regisztrációs adataim menüpont alatt az Értékelésem fülön találod meg összesített formában.


Írd meg a kérdésedet | Kapcsolat | Gyakran Ismételt Kérdések | ÁSZF
gyIQ.hu 2023. - v1.2.2.26809 - Közösségi tudástár